دومین دوره مسابقه ستایشگران نور2
دسته ها: اخبار دانشگاه, اطلاع رسانی, اطلاعیه های مهم, امور آموزش, امور فرهنگی, روانشناسی و مشاوره, 1395-3-15

در دو رشته مداحی ودعا خوانی ویژه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور 

ادامه
دسته ها: اخبار دانشگاه, اطلاع رسانی, اطلاعیه های مهم, امور آموزش, امور فرهنگی, روانشناسی و مشاوره, 1395-3-15
دومین دوره مسابقه ستایشگران نور2

در دو رشته مداحی ودعا خوانی ویژه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور 


 

دانشجویان علاقمند به مسابقه فقط در یک رشته مجاز به شرکت هستند 1- مداحی 2- دعا خوانی 

آثار ارسالی بین 5-7 دقیقه باید ضبط شده و فایل حجم حداکثر تا 5 مگا بایت  امکان پذیر است وداوطلبان می توانند  آثار خود را به پست الکترونیکی Nahad.hd@uast.ac.irارسال نمایند  ویا تهران -خیابان انقلاب اسلامی -بین خیابان حافظ و خیابان نجات الهی -ابتدای پل کالج - دانشگاه جامع علمی کاربردی -پلاک 683-طبقه پنجم - کد پستی 1599665111 

مهلت ارسال آثار تا 95/4/10 می باشد

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 021-88800915  تماس حاصل فرمایید  

به نفرات اول تا سوم  برنده جوایز نفیسی  اهدا خواهد شد

 

بستن
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1395-1-9
آموزش مهارت های زندگی شماره 2
بستن
مهارت های زندگی
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1395-1-8

مهارت های زندگی توانایی هایی هستند که به ما کمک می کنند در موقعیت های گوناگون، عاقلانه و درست رفتار کنیم؛ به طوری که با خود و دیگران سازگارانه ارتباط برقرار کرده بدون استفاده از خشونت بتوانیم مسایل پیش آمده را حل نماییم و ضمن به دست آوردن موفقیت در زندگی، احساس شادمانی داشته باشیم.اگر شما هم علاقه مندید که موفق تر عمل کنید با ما در مجموعه آموزشی مهارت های زندگی همراه باشید.
دکتر مریم پوررحیمی
روانشناس و مدرس دانشگاه علمی کابردی تیبا

ادامه
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1395-1-8
مهارت های زندگی

مهارت های زندگی توانایی هایی هستند که به ما کمک می کنند در موقعیت های گوناگون، عاقلانه و درست رفتار کنیم؛ به طوری که با خود و دیگران سازگارانه ارتباط برقرار کرده بدون استفاده از خشونت بتوانیم مسایل پیش آمده را حل نماییم و ضمن به دست آوردن موفقیت در زندگی، احساس شادمانی داشته باشیم.اگر شما هم علاقه مندید که موفق تر عمل کنید با ما در مجموعه آموزشی مهارت های زندگی همراه باشید.
دکتر مریم پوررحیمی
روانشناس و مدرس دانشگاه علمی کابردی تیبا


بستن
راهکارهای شادتر زندگی کردن
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1395-1-8

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که برای شادتر زندگی کردن بایستی چه کار کنید؟برای رهایی از حالت های ناخوشایند بایستی در درجه اول تغییراتی را در رفتارتان به وجود آورید و افکار بازدارنده را در ذهنتان محدود کنید و افکار شادی زا را افزایش دهید.نکته اول برای رسیدن به این هدف این است باید یاد بگیرید که از رنج به فلاکت نرسید یعنی برای رنج بردنتان در زندگی معنا پیدا کنید.بعضی از اتفاقات در زندگی غیر قابل کنترل است اما چگونگی پذیرفتن این اتفاقات موضوعی است که بین انسان های مختلف متفاوت است.در واقع به جای این که به خاطر مشکلات پیش آمده در زندگی تان خود را بدبخت تصور کنید سعی کنید دنبال راهی باشید که به کمک آن بتوان مسایل را حل کرد.برای شادتر بودن بایستی یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید قبل از این که از دیگران توقع داشته باشید که شما را دوست بدارند.پس نقص های خود را ببخشید و با خودتان آشتی کنید.برای شادتر بودن لازم است که سعی کنید انسان هایی که شما را رنجانده اند را ببخشید چون با نبخشیدن دیگران بیشترین فشار روانی را به خود وارد می کنید چون تا زمانی که به این موضوع خاتمه نداده اید ذهن شما درگیر آن موضوع ناراحت کننده است.پس به جای درگیر ماندن در مشکلات،سعی کنید آنها را رها کرده و برای تداوم خوشبختی خود تلاش کنید.

دکتر مریم پوررحیمی

روانشناس و مدرس دانشگاه علمی کاربردی تیبا

ادامه
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1395-1-8
راهکارهای شادتر زندگی کردن

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که برای شادتر زندگی کردن بایستی چه کار کنید؟برای رهایی از حالت های ناخوشایند بایستی در درجه اول تغییراتی را در رفتارتان به وجود آورید و افکار بازدارنده را در ذهنتان محدود کنید و افکار شادی زا را افزایش دهید.نکته اول برای رسیدن به این هدف این است باید یاد بگیرید که از رنج به فلاکت نرسید یعنی برای رنج بردنتان در زندگی معنا پیدا کنید.بعضی از اتفاقات در زندگی غیر قابل کنترل است اما چگونگی پذیرفتن این اتفاقات موضوعی است که بین انسان های مختلف متفاوت است.در واقع به جای این که به خاطر مشکلات پیش آمده در زندگی تان خود را بدبخت تصور کنید سعی کنید دنبال راهی باشید که به کمک آن بتوان مسایل را حل کرد.برای شادتر بودن بایستی یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید قبل از این که از دیگران توقع داشته باشید که شما را دوست بدارند.پس نقص های خود را ببخشید و با خودتان آشتی کنید.برای شادتر بودن لازم است که سعی کنید انسان هایی که شما را رنجانده اند را ببخشید چون با نبخشیدن دیگران بیشترین فشار روانی را به خود وارد می کنید چون تا زمانی که به این موضوع خاتمه نداده اید ذهن شما درگیر آن موضوع ناراحت کننده است.پس به جای درگیر ماندن در مشکلات،سعی کنید آنها را رها کرده و برای تداوم خوشبختی خود تلاش کنید.

دکتر مریم پوررحیمی

روانشناس و مدرس دانشگاه علمی کاربردی تیبا


بستن
روش  درست انتقاد کردن
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1395-1-8

انتقاد اگر سازنده باشد می تواند به رشد فردی ما کمک کند.اما اگر نادرست باشد می تواند احتمال رشد و پیشرفت طرف مقابل را هم بگیرد.برای انتقاد درست در درجه اول باید بدانیم که از کلمات سرزنش آمیز و تحقیر کننده استفاده نکنیم و اعتماد طرف مقابل را جلب کنیم .برای این کار بهتر است طوری نظر خود را بیان کنید که باعث اعتماد به نفس بیشتر طرف مقابل شود.مثلا به فرد بگوییم مطمنم که اگر این شکلی رفتار کنی حتما موفق می شوی چون تو سزاوار موفقیت هستی.در زمان انتقاد بهتر است که خود فرد را هم در این کار مشارکت دهید مثلا اگر فکر می کنید فردی زود ناراحت می شود و حساس است به او بگویید تا حالا فکر کردی که چرا این قدر زود ناراحت می شوی؟این که اجازه می دهی دیگران به راحتی تو را ناراحت کنند و تحت تاثیر قرار دهند حتما برات خیلی سخته.دوست داری ببینیم برای این که کمتر ناراحت شوی چه کار می توانی انجام دهی؟موقع انتقاد سعی کنید که طرف مقابل را با فرد دیگری مقایسه نکنید و انتقاد را به شکل مستقیم و واضح مطرح کنید و خیلی موضوع را طولانی نکنید چون فرد حس می کند که مورد امر و نهی واقع شده است و خسته می شود.بهتر است زمان و مکان مناسبی برای مطرح کردن انتقاد در نظر بگیرید.برای مثال موضوع را به تنهایی،نه در میان جمع مطرح کنید و زمانی را انتخاب کنید که حس می کنید طرف مقابل شما آمادگی شنیدن حرف هایتان را دارد و سعی کنید در زمان انتقاد کردن عصبانی نشوید چون در این صورت شما تحت تاثیر احساسات خود قرار گرفته اید و نتیجه مثبتی نمی گیرید.شرمنده کردن دیگران روش مناسبی برای انتقاد نیست.چون باعث ایجاد حالت تدافعی در طرف مقابلتان می شود و در نهایت این که موقع انتقاد کردن احتمال اشتباه بودن نظرتان را نادیده نگیرید و این جمله را حتما به کار ببرید که ماجرا را تنها از زاویه دید خودتان است که مطرح می کنید.

دکتر مریم پوررحیمی

روانشناس  و مدرس دانشگاه علمی کاربردی تیبا

ادامه
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1395-1-8
روش  درست انتقاد کردن

انتقاد اگر سازنده باشد می تواند به رشد فردی ما کمک کند.اما اگر نادرست باشد می تواند احتمال رشد و پیشرفت طرف مقابل را هم بگیرد.برای انتقاد درست در درجه اول باید بدانیم که از کلمات سرزنش آمیز و تحقیر کننده استفاده نکنیم و اعتماد طرف مقابل را جلب کنیم .برای این کار بهتر است طوری نظر خود را بیان کنید که باعث اعتماد به نفس بیشتر طرف مقابل شود.مثلا به فرد بگوییم مطمنم که اگر این شکلی رفتار کنی حتما موفق می شوی چون تو سزاوار موفقیت هستی.در زمان انتقاد بهتر است که خود فرد را هم در این کار مشارکت دهید مثلا اگر فکر می کنید فردی زود ناراحت می شود و حساس است به او بگویید تا حالا فکر کردی که چرا این قدر زود ناراحت می شوی؟این که اجازه می دهی دیگران به راحتی تو را ناراحت کنند و تحت تاثیر قرار دهند حتما برات خیلی سخته.دوست داری ببینیم برای این که کمتر ناراحت شوی چه کار می توانی انجام دهی؟موقع انتقاد سعی کنید که طرف مقابل را با فرد دیگری مقایسه نکنید و انتقاد را به شکل مستقیم و واضح مطرح کنید و خیلی موضوع را طولانی نکنید چون فرد حس می کند که مورد امر و نهی واقع شده است و خسته می شود.بهتر است زمان و مکان مناسبی برای مطرح کردن انتقاد در نظر بگیرید.برای مثال موضوع را به تنهایی،نه در میان جمع مطرح کنید و زمانی را انتخاب کنید که حس می کنید طرف مقابل شما آمادگی شنیدن حرف هایتان را دارد و سعی کنید در زمان انتقاد کردن عصبانی نشوید چون در این صورت شما تحت تاثیر احساسات خود قرار گرفته اید و نتیجه مثبتی نمی گیرید.شرمنده کردن دیگران روش مناسبی برای انتقاد نیست.چون باعث ایجاد حالت تدافعی در طرف مقابلتان می شود و در نهایت این که موقع انتقاد کردن احتمال اشتباه بودن نظرتان را نادیده نگیرید و این جمله را حتما به کار ببرید که ماجرا را تنها از زاویه دید خودتان است که مطرح می کنید.

دکتر مریم پوررحیمی

روانشناس  و مدرس دانشگاه علمی کاربردی تیبا


بستن
دسته ها: اخبار دانشگاه, اطلاع رسانی, اطلاعیه های مهم, امور فرهنگی, اخبار فرهنگی, نشریات, کتابخانه, اطلاعیه های کتابخانه, تازه های کتابخانه, روانشناسی و مشاوره, 1394-12-2
همکاری  دانشجویان در کتابخانه دانشگاه

همکاری دانشجویان مرکز تیبا با کارشناس فرهنگی دانشگاه در خصوص  فهرست بندی جزوات 


بستن
جلسه دانشجویان با مدیرعامل محترم وریاست مرکز
دسته ها: اخبار دانشگاه, اطلاع رسانی, روانشناسی و مشاوره, 1394-11-14

دیدار دانشجویان فارغ التحصیل با ریاست ومدیر عامل مرکز

ادامه
دسته ها: اخبار دانشگاه, اطلاع رسانی, روانشناسی و مشاوره, 1394-11-14
جلسه دانشجویان با مدیرعامل محترم وریاست مرکز

دیدار دانشجویان فارغ التحصیل با ریاست ومدیر عامل مرکز


بستن
دسته ها: اخبار دانشگاه, اطلاع رسانی, اطلاعیه های مهم, امور آموزش, اخبار آموزش, اخبار کلاسها, امور امتحانات, برنامه های کلاسی, تقویم آموزشی, امور فرهنگی, اخبار فرهنگی, اردوهای علمی و فرهنگی, انجمن و بسیج دانشجویی, نشریات, کتابخانه, روانشناسی و مشاوره, 1394-11-14
بازدید معاون وزیر تعاون ،کارورفاه اجتماعی

 بازدید معاون وزیر تعاون آقای مهندس کلانتری  و هیأت همراه از مرکز دانشگاهی تعاونی تیبا  درخصوص راهکارهای توسعه وتحسین روحیه تعامل وتعاونی گر هیأت مؤسس

بستن
هفته وحدت مبارک
دسته ها: اخبار دانشگاه, اطلاع رسانی, امور فرهنگی, اخبار فرهنگی, انجمن و بسیج دانشجویی, روانشناسی و مشاوره, 1394-10-2

پیامبر (ص) :

الجماعة  رحمة و  التفرقة عذاب

وحدت مایه رحمت وتفرقه موجب عذاب است

 

ادامه
دسته ها: اخبار دانشگاه, اطلاع رسانی, امور فرهنگی, اخبار فرهنگی, انجمن و بسیج دانشجویی, روانشناسی و مشاوره, 1394-10-2
هفته وحدت مبارک

پیامبر (ص) :

الجماعة  رحمة و  التفرقة عذاب

وحدت مایه رحمت وتفرقه موجب عذاب است

 


بستن
 روش های مفید همسرداری
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1394-8-15

 

روش های مفید همسرداری

1-هرگز  همسرتان را با شخص دیگری مقایسه نکنید،مگر این که در آن مورد برتری با همسر شما باشد.

2-از لحاظ خلقی،خودتان را به ایده آل همسرتان،نزدیک و نزدیک تر کنید.

3-توقعات و نیازهای مالی خودتان را فقط زمانی مطرح کنید که مطمئن باشید  همسرتان قادر به برآوردن آنهاست.

4-بکوشید لحظاتی که با همسرتان دارید ،کاملاً پرانرژی و با نشاط باشید.

5-حریم اطلاعات زندگی خود را بشناسید و بپذیرید که هیچ لزومی ندارد که مسایل و مشکلات شما و  همسرتان در سطح فامیل عمومی گردد.

6-اگر در مسولیت های زندگی کوتاهی کنید،محکوم به شکست خواهید بود و همسرتان را نیز وادار به شکست می کنید.

7-نقاط مثبت و منفی همسرتان را بشناسید و بپذیرید و با این وجود باز هم به او توجه کنید.

8-هرگز هدایای او را حتی آنهایی که مطابق میل و سلیقه شما نیست،به کسی نبخشید.

9-این تفکر که هرگز نباید مشکلی وجود داشته باشد را فراموش کنید و بدانید در موقع بروز مشکلات ؛همکاری و صمیمیت زن و مرد مشکلات را حل خواهد کرد.

 

 

دکتر مریم پوررحیمی

روانشناس و مدرس دانشگاه تیبا

ادامه
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1394-8-15
 روش های مفید همسرداری

 

روش های مفید همسرداری

1-هرگز  همسرتان را با شخص دیگری مقایسه نکنید،مگر این که در آن مورد برتری با همسر شما باشد.

2-از لحاظ خلقی،خودتان را به ایده آل همسرتان،نزدیک و نزدیک تر کنید.

3-توقعات و نیازهای مالی خودتان را فقط زمانی مطرح کنید که مطمئن باشید  همسرتان قادر به برآوردن آنهاست.

4-بکوشید لحظاتی که با همسرتان دارید ،کاملاً پرانرژی و با نشاط باشید.

5-حریم اطلاعات زندگی خود را بشناسید و بپذیرید که هیچ لزومی ندارد که مسایل و مشکلات شما و  همسرتان در سطح فامیل عمومی گردد.

6-اگر در مسولیت های زندگی کوتاهی کنید،محکوم به شکست خواهید بود و همسرتان را نیز وادار به شکست می کنید.

7-نقاط مثبت و منفی همسرتان را بشناسید و بپذیرید و با این وجود باز هم به او توجه کنید.

8-هرگز هدایای او را حتی آنهایی که مطابق میل و سلیقه شما نیست،به کسی نبخشید.

9-این تفکر که هرگز نباید مشکلی وجود داشته باشد را فراموش کنید و بدانید در موقع بروز مشکلات ؛همکاری و صمیمیت زن و مرد مشکلات را حل خواهد کرد.

 

 

دکتر مریم پوررحیمی

روانشناس و مدرس دانشگاه تیبا


بستن
7 روش برای روبرو شدن با خشم
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1394-8-15

7 روش برای روبرو شدن با خشم 


1-این سوال را از خود بپرسید: «آیا این موضوع 10 سال دیگر هم برایم مهم است؟» به این وسیله می‌توانید مسئله را از دیدگاهی آرامتر بنگرید.

2-از خود بپرسید: «بدترین نتیجه مورد عصبانیت من چیست؟» اگر كسی در پای صندوق فروشگاه از شما سبقت گرفت، سپری كردن سه دقیقه بیشتر، مسئله‌ای آنچنان مهم نمی‌باشد.

 3-تصور كنید كه خود شما نیز همان كار (كاری كه موجب عصبانیتتان شده است) را انجام می‌دهید. با خود رو راست باشید. قبول كنید كه گاهی اوقات شما نیز جلوی یك راننده دیگر درمی‌آیید… بعضی مواقع این مسئله تصادفی است. آیا نسبت به خود نیز عصبانی می‌شوید؟


4-از خود بپرسید: «آیا طرف مقابل این كار را به‌طور عمدی نسبت به من انجام داده است؟» در بسیاری از مواقع متوجه خواهید شد كه این مسئله فقط در اثر بی‌دقتی و تعجیل رخ داده و كسی نمی‌خواسته شما را ناراحت كرده و بیازارد.


5-سعی كنید قبل از گفتن هر كلامی تا عدد 10 بشمارید. انجام این كار رابطه مستقیمی با عصبانیت ندارد ولی می‌تواند صدمات ناشی از عصبانیت را به حداقل برساند.


 6-شمارش تا 10 را با روش‌های جدید و بهتر انجام دهید مثلا این كار را با یك تنفس عمیق بین هر شماره عملی سازید. تنفس عمیق – از دیافراگم – به افراد كمك می‌كند تا احساس راحتی كنند.

7-تجربه‌ای آرامش‌بخش را تجسم نمایید. چشمانتان را ببندید و در ذهن خود سفر كنید. این كار را در مكان‌های امیدبخش و به دور از استرس انجام دهید.

                                                                             دکتر مریم پوررحیمی

                                                                        روانشناس و مدرس دانشگاه تیبا

ادامه
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1394-8-15
7 روش برای روبرو شدن با خشم

7 روش برای روبرو شدن با خشم 


1-این سوال را از خود بپرسید: «آیا این موضوع 10 سال دیگر هم برایم مهم است؟» به این وسیله می‌توانید مسئله را از دیدگاهی آرامتر بنگرید.

2-از خود بپرسید: «بدترین نتیجه مورد عصبانیت من چیست؟» اگر كسی در پای صندوق فروشگاه از شما سبقت گرفت، سپری كردن سه دقیقه بیشتر، مسئله‌ای آنچنان مهم نمی‌باشد.

 3-تصور كنید كه خود شما نیز همان كار (كاری كه موجب عصبانیتتان شده است) را انجام می‌دهید. با خود رو راست باشید. قبول كنید كه گاهی اوقات شما نیز جلوی یك راننده دیگر درمی‌آیید… بعضی مواقع این مسئله تصادفی است. آیا نسبت به خود نیز عصبانی می‌شوید؟


4-از خود بپرسید: «آیا طرف مقابل این كار را به‌طور عمدی نسبت به من انجام داده است؟» در بسیاری از مواقع متوجه خواهید شد كه این مسئله فقط در اثر بی‌دقتی و تعجیل رخ داده و كسی نمی‌خواسته شما را ناراحت كرده و بیازارد.


5-سعی كنید قبل از گفتن هر كلامی تا عدد 10 بشمارید. انجام این كار رابطه مستقیمی با عصبانیت ندارد ولی می‌تواند صدمات ناشی از عصبانیت را به حداقل برساند.


 6-شمارش تا 10 را با روش‌های جدید و بهتر انجام دهید مثلا این كار را با یك تنفس عمیق بین هر شماره عملی سازید. تنفس عمیق – از دیافراگم – به افراد كمك می‌كند تا احساس راحتی كنند.

7-تجربه‌ای آرامش‌بخش را تجسم نمایید. چشمانتان را ببندید و در ذهن خود سفر كنید. این كار را در مكان‌های امیدبخش و به دور از استرس انجام دهید.

                                                                             دکتر مریم پوررحیمی

                                                                        روانشناس و مدرس دانشگاه تیبا


بستن
باورهای مسبب پرخاشگری
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1394-8-15

باورهای مسبب پرخاشگری

آیا تا به حال پیش آمده که خیلی عصبانی بشوید و رفتار پرخاشگرانه ای از خودتون بروز بدهید.روانشناسان معتقدند که داشتن9  باور باعث بروز رفتار پرخاشگرانه در افراد می شود:

1-باور این که باید در هر کاری برنده باشم.

2-اگر زورگویی نکنم؛هیچ کس به حرف من گوش نمی دهد.

3-جهان پر از دشمن است.پس برای این که حقم را بگیرم،باید پرخاشگرانه رفتار کنم.

4-سازش کردن با دیگران،مساوی باخت است.

5-باید هر طوری شده روی دیگران تاثیر بگذارم.

6-هیچکس نباید مانع رسیدن من به اهدافم شود.

7-با بعضی از آدم ها فقط باید از طریق رفتار پرخاشگرانه ارتباط برقرار کرد.

8-باید ثابت کنم حق با من است و دیگران اشتباه می کنند.

9-جهان ناعادلانه است. وقتی کسی با من بدرفتاری می کند،تحملش برای من خیلی مشکل است.

 

 

                                                                                  دکتر مریم پوررحیمی

                                                                       روانشناس و مدرس دانشگاه تیبا

 

ادامه
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1394-8-15
باورهای مسبب پرخاشگری

باورهای مسبب پرخاشگری

آیا تا به حال پیش آمده که خیلی عصبانی بشوید و رفتار پرخاشگرانه ای از خودتون بروز بدهید.روانشناسان معتقدند که داشتن9  باور باعث بروز رفتار پرخاشگرانه در افراد می شود:

1-باور این که باید در هر کاری برنده باشم.

2-اگر زورگویی نکنم؛هیچ کس به حرف من گوش نمی دهد.

3-جهان پر از دشمن است.پس برای این که حقم را بگیرم،باید پرخاشگرانه رفتار کنم.

4-سازش کردن با دیگران،مساوی باخت است.

5-باید هر طوری شده روی دیگران تاثیر بگذارم.

6-هیچکس نباید مانع رسیدن من به اهدافم شود.

7-با بعضی از آدم ها فقط باید از طریق رفتار پرخاشگرانه ارتباط برقرار کرد.

8-باید ثابت کنم حق با من است و دیگران اشتباه می کنند.

9-جهان ناعادلانه است. وقتی کسی با من بدرفتاری می کند،تحملش برای من خیلی مشکل است.

 

 

                                                                                  دکتر مریم پوررحیمی

                                                                       روانشناس و مدرس دانشگاه تیبا

 


بستن
کج خلقی و عکس العمل مناسب در برابر آن
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1394-5-9

کج خلقی چیست؟

ممکن است متوجه شوید که بعضی اوقات تمام بدن کودکتان می لرزد و بی قراری تمام وجودش را پر می کند،فریاد میکشد ،کتک و لگد می زند،گاهی اوضاع بدتر نیز می شود و از عصبانیت  فریاد میزند.این نوع رفتار،کج خلقی نامیده می شود.اوج کج خلقی ها در سن دو و سه سالگی است.البته این کج خلقی ها می تواند قبل از این سنین نیز رخ دهد و حتی تا سن شش سالگی نیز ادامه پیدا کند .

عکس العمل مناسب در مقابل کج خلقی

با همسرتان در مورد چگونگی برخورد با کج خلقی ها توافق داشته باشید.عدم هماهنگی والدین در برخورد با کج خلقی ها می توانند باعث آشفتگی بیشتر کودک گردد.در زمانی که فرزندتان عصبانی است،عصبانی شدن شما کار را دشوارتر می سازد.یکی از شما باید آرام باشد.اگر احساس می کنید خودتان تا حدی آرامش ندارید،مطمن شوید که کودکتان در جای امنی است و چند دقیقه به حیاط یا اتاق دیگری بروید تا به هر دو فضای استراحت بدهید.کودکتان می خواهد آرام شود اما نمی داند چگونه این کار را انجام دهد.به او آموزش دهید که چگونه این کار را انجام دهد.به او آموزش دهید که چگونه برای آرام کردن خود احساساتش را بیان کند.فرزندتان گاهی اوقات بیشتر از هر چیز به آغوش شما نیاز دارد.

دکتر مریم پوررحیمی  مشاور مرکز تیبا

ادامه
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1394-5-9
کج خلقی و عکس العمل مناسب در برابر آن

کج خلقی چیست؟

ممکن است متوجه شوید که بعضی اوقات تمام بدن کودکتان می لرزد و بی قراری تمام وجودش را پر می کند،فریاد میکشد ،کتک و لگد می زند،گاهی اوضاع بدتر نیز می شود و از عصبانیت  فریاد میزند.این نوع رفتار،کج خلقی نامیده می شود.اوج کج خلقی ها در سن دو و سه سالگی است.البته این کج خلقی ها می تواند قبل از این سنین نیز رخ دهد و حتی تا سن شش سالگی نیز ادامه پیدا کند .

عکس العمل مناسب در مقابل کج خلقی

با همسرتان در مورد چگونگی برخورد با کج خلقی ها توافق داشته باشید.عدم هماهنگی والدین در برخورد با کج خلقی ها می توانند باعث آشفتگی بیشتر کودک گردد.در زمانی که فرزندتان عصبانی است،عصبانی شدن شما کار را دشوارتر می سازد.یکی از شما باید آرام باشد.اگر احساس می کنید خودتان تا حدی آرامش ندارید،مطمن شوید که کودکتان در جای امنی است و چند دقیقه به حیاط یا اتاق دیگری بروید تا به هر دو فضای استراحت بدهید.کودکتان می خواهد آرام شود اما نمی داند چگونه این کار را انجام دهد.به او آموزش دهید که چگونه این کار را انجام دهد.به او آموزش دهید که چگونه برای آرام کردن خود احساساتش را بیان کند.فرزندتان گاهی اوقات بیشتر از هر چیز به آغوش شما نیاز دارد.

دکتر مریم پوررحیمی  مشاور مرکز تیبا


بستن
مشاوره
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1394-5-9

 

 

  فعاليتها و خدمات مرکز مشاوره دانشجويی

  دفتر مشاوره مرکز از سال 1394 تاکنون در راستای اهداف پيشگيری از بيماريهای روانی و سلامت روان با بکارگيری اصول علمی مشاوره ،ارائه خدمات روانشناختی به دانشجويان فعاليت داشته است .

  گروه مشاوره مرکز در زمينه های مختلف مشاوره خانواده ،مشاوره انفرادی ،مشکلات با نوجوانان ،افسردگی ،اضطراب ،وسواس ،مشاوره قبل از ازدواج ،مشکلات همسران ارائه خدمات داشته است .

  دفتر مشاوره دانشجويی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی تیبا ، مجموعه فعاليتهای خود را با اين هدف که " پيشگيری مقدم بر درمان است" و در راستای تامين حفظ و ارتقاء سلامت روانی دانشجويان، در سه سطح پيشگيری به شرح ذيل به دانشجويان عرضه می دارد.

  - خدمات در سطح اول پيشگيری شامل افزايش شناخت و آگاهی دانشجويان در مورد مسائل مهم زندگی نظير ازدواج، شغل، ارتباط با ديگران و... از طريق برگزاری جلسات سخنرانی، کارگاههای آموزشی، نمايش فيلم و تهيه بروشورهای آموزشی و ....

  - خدمات در سطح دوم پيشگيری شامل دانشجويانی می گردد که زمينه مشکلات عاطفی و روانی داشته و دارند. هدف در اين سطح جلوگيری از گسترش و تشديد اختلال می باشد.

  - فعاليتهای دفتر در سطح سوم پيشگيری شامل کليه خدمات مشاوره ای و درمانی است که به دانشجويان مراجعه کننده به دفتر مشاوره ارئه می گردد . به علاوه خدمات مشاوره ای به منظور پيگيری مسائل و مشکلات مراجعين در زمينه امور مرتبط با خانواده، امور تحصيلی اهم وظايف اين واحد است.

  کليه دانشجويان بالاخص دانشجويانی که از نظر خلقی و احساسی در خود متوجه تغييراتی می شوند و در رابطه با ديگران و حل مشکلات شخصی خود نياز به کمک و راهنمايی مشاور دارند، می توانند به دفتر مشاوره مراجعه نمايند. بايستی توجه داشت که مراجعان دفتر مشاوره، افرادی علاقمند به زندگی خود می باشند که جهت حفظ سازگاری از افراد ذيصلاح مدد خواسته اند که نفس راهنمايی و کمک خواستن از ديگری نشانگر سلامت روانی يک فرد می باشد.

  مشاور کيست؟ مشاور فردی است که پس از تحصيل در رشته های علمی مربوطه، توانايی ياری رساندن به مراجعان را پيدا کرده وبايد شرايط خاصی داشته باشد . او زندگی و معنای آنرا درک می کند ، به اصول حرفه ای خود پايبند است و به ارزشهای والای انسانی و اخلاقی متعهد است.

  مشاوره چيست؟ مشاوره رابطه حضوری بين يک فرد متخصص با مراجع "يا مراجعان" است که طی آن مشاور با استفاده از علم ، دانش ، مهارت و توانايی های خود به مراجع کمک می کند تا درک و شناخت بهتری از مسائل و موقعيت خود بدست آورد و به مطلوبترين شکل از توانايی ، استعداد و امکانات خود بهره گيرد و قادر گردد در مواجهه با پيشامدها و مشکلات زندگی به گونه ای مناسب و عاقلانه تصميم گيری کند. حاصل اين فعاليت نه تنها کمک به فرد مراجع برای رفع مشکلات اوست، بلکه رشد و تعالی شخصی و اجتماعی وی را نيز به همراه خواهد داشت.

 *مطالبی که مراجعين طی جلسات مشاوره مطرح می کنند ، محرمانه تلقی شده و هيچ مطلبی بدون اجازه صريح وی به خارج از مرکز بازگو نمی گردد.

 * لطفا در صورت نياز به کسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه از طريق کارشناسان مربوطه ، با ما تماس بگيريد.

ادامه
دسته ها: روانشناسی و مشاوره, 1394-5-9
مشاوره

 

 

  فعاليتها و خدمات مرکز مشاوره دانشجويی

  دفتر مشاوره مرکز از سال 1394 تاکنون در راستای اهداف پيشگيری از بيماريهای روانی و سلامت روان با بکارگيری اصول علمی مشاوره ،ارائه خدمات روانشناختی به دانشجويان فعاليت داشته است .

  گروه مشاوره مرکز در زمينه های مختلف مشاوره خانواده ،مشاوره انفرادی ،مشکلات با نوجوانان ،افسردگی ،اضطراب ،وسواس ،مشاوره قبل از ازدواج ،مشکلات همسران ارائه خدمات داشته است .

  دفتر مشاوره دانشجويی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی تیبا ، مجموعه فعاليتهای خود را با اين هدف که " پيشگيری مقدم بر درمان است" و در راستای تامين حفظ و ارتقاء سلامت روانی دانشجويان، در سه سطح پيشگيری به شرح ذيل به دانشجويان عرضه می دارد.

  - خدمات در سطح اول پيشگيری شامل افزايش شناخت و آگاهی دانشجويان در مورد مسائل مهم زندگی نظير ازدواج، شغل، ارتباط با ديگران و... از طريق برگزاری جلسات سخنرانی، کارگاههای آموزشی، نمايش فيلم و تهيه بروشورهای آموزشی و ....

  - خدمات در سطح دوم پيشگيری شامل دانشجويانی می گردد که زمينه مشکلات عاطفی و روانی داشته و دارند. هدف در اين سطح جلوگيری از گسترش و تشديد اختلال می باشد.

  - فعاليتهای دفتر در سطح سوم پيشگيری شامل کليه خدمات مشاوره ای و درمانی است که به دانشجويان مراجعه کننده به دفتر مشاوره ارئه می گردد . به علاوه خدمات مشاوره ای به منظور پيگيری مسائل و مشکلات مراجعين در زمينه امور مرتبط با خانواده، امور تحصيلی اهم وظايف اين واحد است.

  کليه دانشجويان بالاخص دانشجويانی که از نظر خلقی و احساسی در خود متوجه تغييراتی می شوند و در رابطه با ديگران و حل مشکلات شخصی خود نياز به کمک و راهنمايی مشاور دارند، می توانند به دفتر مشاوره مراجعه نمايند. بايستی توجه داشت که مراجعان دفتر مشاوره، افرادی علاقمند به زندگی خود می باشند که جهت حفظ سازگاری از افراد ذيصلاح مدد خواسته اند که نفس راهنمايی و کمک خواستن از ديگری نشانگر سلامت روانی يک فرد می باشد.

  مشاور کيست؟ مشاور فردی است که پس از تحصيل در رشته های علمی مربوطه، توانايی ياری رساندن به مراجعان را پيدا کرده وبايد شرايط خاصی داشته باشد . او زندگی و معنای آنرا درک می کند ، به اصول حرفه ای خود پايبند است و به ارزشهای والای انسانی و اخلاقی متعهد است.

  مشاوره چيست؟ مشاوره رابطه حضوری بين يک فرد متخصص با مراجع "يا مراجعان" است که طی آن مشاور با استفاده از علم ، دانش ، مهارت و توانايی های خود به مراجع کمک می کند تا درک و شناخت بهتری از مسائل و موقعيت خود بدست آورد و به مطلوبترين شکل از توانايی ، استعداد و امکانات خود بهره گيرد و قادر گردد در مواجهه با پيشامدها و مشکلات زندگی به گونه ای مناسب و عاقلانه تصميم گيری کند. حاصل اين فعاليت نه تنها کمک به فرد مراجع برای رفع مشکلات اوست، بلکه رشد و تعالی شخصی و اجتماعی وی را نيز به همراه خواهد داشت.

 *مطالبی که مراجعين طی جلسات مشاوره مطرح می کنند ، محرمانه تلقی شده و هيچ مطلبی بدون اجازه صريح وی به خارج از مرکز بازگو نمی گردد.

 * لطفا در صورت نياز به کسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه از طريق کارشناسان مربوطه ، با ما تماس بگيريد.


بستن